امروز دوشنبه  ۱۶ مهر ۱۴۰۳
مشاهده ۲۸۵
۱۴۰۲/۰۹/۱۰- ۱۲:۲۶
تعداد بازدید:285 10 آذر 1402 - 12:26
ملاقات سرکنسول کشورمان با شهردار کازان

ملاقات سرکنسول کشورمان با شهردار کازان

ملاقات سرکنسول کشورمان با شهردار کازان

 میرزاخانی سرکنسول کشورمان در کازان با السور متشین شهردار کازان دیدار کرد. این ملاقات با هدف افزایش همکاری‌ها به ویژه در زمینه دیپلماسی شهری صورت گرفت و طرفین در خصوص موضوعات و حوزه‌های مختلف مدیریت شهری گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که خانم لودویگووا اوگنیا معاون شهرداری کازان و همچنین وکیلی مدیرعامل میربیزنس بانک شعبه کازان نیز حضور داشتند، دو طرف ضمن اشاره به روابط رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان بر ضرورت ارتباطات بیشتر و موثرتر شهرداری کازان با شهرداری‌های ایران از جمله شهرهای تهران، تبریز و اصفهان تاکید نمودند.

شهرداری کازان در اواسط آذرماه سال جاری میزبان اجلاس بین المللی معماری شهری تحت عنوان "کازانیش" خواهد بود. در این رویداد بین المللی شهرداران و دست اندرکاران مدیریت شهری  از بیش از ۴۰ کشور از جمله از شهرهای تهران، تبریز و اصفهان شرکت خواهند داشت.

سرکنسول کشورمان با موفقیت آمیز ارزیابی نمودن نشست "مجمع شهرداران آسیایی" که در خرداد ماه سال جاری به میزبانی شهر کازان برگزار گردید، رویداد پیش رو را فرصتی مناسب جهت توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه مدیریت شهری و اقتصاد شهری دانست.

توسعه همکاری‌های بانکی و معرفی ظرفیت های میربیزنس بانک، شعبه کازان و خدمات بانکداری اسلامی‌بانک مذکور از دیگر محورهای گفتگوی سرکنسول با شهردار کازان بود.

 

پیشنهاد شهردار کازان جهت تشکیل مجمع شهرداران بریکس

السور متشین شهردار کازان در جریان ملاقات با میرزاخانی سرکنسول کشورمان در کازان، پیشنهاد تشکیل مجمع شهرداران کشورهای عضو بریکس و با عضویت سه نفر از شهرداران کلان شهرهای ایران را مطرح و از سرکنسول کشورمان درخواست مساعدت جهت تسریع در تشکیل مجمع مطمح نظر را خواستار گردید.

میرزاخانی ضمن استقبال از پیشنهاد مطروحه، با اشاره به برنامه ریزی سفر شهرداران اصفهان و تبریز  به کازان در آینده نزدیک، آنرا فرصت مناسبی برای پایه ریزی تشکیل مجمع صدرالاشاره عنوان نمود و در ادامه بر ضرورت تشکیل کمیته ای برای پیگیری مفاد قرارداد خواهر خواندگی شهرهای تبریز و کازان تاکید نمود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما